Munca în echipă

Munca în echipă – subiect pentru cei care vor rezultate 

Te salut. Sunt Doina. Am decis să abordez această temă, deoarece când oamenii lucrează împreună au rezultate mai bune decât atunci când lucrează individual.

Munca în echipă eficientă, după părerea mea, întruchipează o serie de calități. Unele dintre ele sunt încrederea, colaborarea, punctualitatea, empatie, respect, comunicare și ajutor reciproc între membrii echipei. Când toți membrii au un scop comun, când se completează, se ajută, se susțin și se stimulează reciproc, atunci echipa obține randament.

În orice echipă, când e vorba de realizarea obiectivelor, principiul de bază este calitate peste cantitate. Atunci când lucrezi în echipă, este indicat să-ți alegi o cantitate mică de obiective pentru a le putea duce cu brio la bun sfârșit. Este foarte important să nu exagerezi încercând să realizezi cât mai multe.

Un alt principiu esențial în buna desfășurare a procesului de muncă este organizarea. Fiecare membru este responsabil de organizarea propriului volum de muncă. Cu toate acestea, este nevoie de planificare pentru eficientizarea maximă a procesului de munca în echipă.

Mână-n mână cu principiul expus mai sus vine și alt principiu: cel de a există o flexibilitate în programul tău de muncă. Așa te poți concentra asupra sarcinilor cele mai importante și urgente care apar pe parcurs.

Cu toate acestea, vreau să menționez încă un principiu – „tăcerea e de aur” într-o companie și într-o echipă. În cazul când nu ești atent la ce vorbești, uneori, în loc să convingi pe cineva de cele spuse de tine, poți să creezi tensiuni nedorite în echipă, fapt care este apreciat negativ. Ca regulă, ar fi să nu răspundem la toate provocările care apar, din motiv că unele din ele sunt doar vorbe în vânt.

Ca un principiu de bază în orice echipă de succes trebuie să fie prezentă la maximum capacitatea de a lucra în echipă. Deoarece munca în echipă presupune colaborarea cu ceilalți membri. Astfel, când toată lumea din echipă comunică și cooperează, împreună obțin rezultate pozitive – cantitative și calitative. Cu cât este mai mare transparența în echipă și în companie, cu atât este mai puternic spiritul de echipă. Iar rezultatul la munca în echipă se obține numai atunci când eforturile tuturor sunt direcționate către un singur scop.

Iar acum, mai concret despre experiența mea la Professional Speaker, pot spune că datorită participării la team-building-uri am reușit să cunosc mai bine echipa. Să le descopăr atuurile, modul de gândire și calitățile fiecăruia. Acest fapt m-a ajutat să conlucrez cu echipa mai bine și mai productiv.

În final ca un principiu-recomandare, vă îndemn să vă demonstrați entuziasmul în ceea ce faceți. Deoarece cheia către reușita colaborării este abordarea cu entuziasm a tot ce se petrece în companie și în echipă. Atitudinea pozitivă este molipsitoare și vă veți simți mult mai bine că faceți parte din acea echipă când veți gândi pozitiv!

 

Autor: Doina Adam 

Asistent director, Professional Speaker