Cartea „Grăunțe pentru Succes”, pentru mine a fost o continuare a cărții ”De la Grădinar la Business Coach”- Lorand Soares Szasz. O dezvoltare mai amplă a ideilor. Autoarea prin această carte, după părerea mea, vrea să ne arate, cum a fost să pună în practică ideile lui Lorand și că acestea chiar funcționează.
„Profesorul continuă prin elevul său ”
De fapt și Lorand continuă prin discipolii săi. El oferă cât mai mult, pentru a primi cât mai mult. În carte e abordată ideea: copiii preiau de la părinți modul de a gândi, de a se comporta, de a trăi. Acest ”copil„ pot să îl compar cu Diana, care a preluat de la Lorand tot ce a fost mai bun. Ea a reușit în 3 ani, ceea ce nu reușesc alții în 10. Deci, anturajul chiar influențează. Iar în acest caz, a făcut-o pozitiv.
Ca și în ”De la Grădinar la Business Coach”- Lorand Soare Szasz la fel ne învață să visăm și să încurajăm și pe alții să viseze. ”Să nu ne oprim de visat ”, dar în același timp să nu uităm, să muncim pentru visele noastre. Să ne programăm corect timpul și prioritățile. Fără îndoială noi suntem cei care ne controlăm viața și succesul. Deci, lucrează la 100%, fii cel mai bun, indiferent ce ai lucra!
”Trebuie să acceptăm că toți sunt diferiți”
O altă idee care mi-a atras atenția a fost faptul că trebuie să acceptăm, că toți sunt diferiți. Dacă o persoană are o altă părere nu înseamnă că e greșită. Trebuie, doar să ne adaptăm după fiecare personalitate, sau cel puțin să încercăm să o facem. Cred că acest fapt îi permite lui Lorand și colegilor săi, să progreseze atât de mult. Am înțeles că fiecare persoană sau client e diferit și necesită o abordare diversă. E foarte importantă socializarea și formarea de cunoștințe care pe viitor pot aduce beneficii. Este necesară crearea relațiilor de calitate cu oamenii.
”Diana ne îndeamnă”
În această carte, Diana ne îndeamnă să abordăm clientul ca pe o rudă. Să oferim ceea ce dorim să primim înapoi. Recenziile clienților, sunt cea mai bună metodă de a vinde.
Din această cartea, am înțeles că fiecare ramură de clienți, trebuie să fie abordat diferit. Clientul e un prieten care trebuie să se simtă important, deoarece un client nemulțumit se poate răzbuna. Ceea ce ține de situațiile de conflict cu clienții, pot fi corectate indiferent cât de grave nu ar fi, dacă vor fi abordate corect.
Aici cred că este abordată ideea de „marketing din gură în gură”, ca fiind una din cele mai bune strategii de marketing. După părerea mea, într-o afacere cele mai mari investiții (nu doar financiare) trebuie făcute în marketing. Doar o strategie de marketing abordată corect în dependență de produsul care îl vindem sau serviciul care îl prestăm. Iar ramura căreia îi este destinat, pot aduce succes în vânzarea acestora.
Într-o altă ordine de idei, autoarea acestei cărți, ne îndeamnă să ne extindem zona de confort. Să fim deschiși noilor provocări. Orice provocare e o creștere, chiar dacă avem frica că nu ne va reuși.
La fel ne sugerează să avem o atitudine pozitivă față de viață, pentru că o atitudine pozitivă e un stil de viață.
Mihaela Diaconov
Asistent Manager Marketing