Publicul

Emoțiile de dinaintea unui discurs sunt pe cât de diverse pe atât de intense. Pe parcursul vieții suntem impuși de situație, cu voie sau fără să livrăm un discurs în fața unui public.

Fie că la școală, la universitate sau la muncă, vom fi nevoiți să susținem un discurs.

Cum obișnuiam să-mi controlez emoțiile?

Pentru a-mi controla emoțiile, foloseam o idee găsită într-unul dintre articolele de pe internet.

Acolo susțineau ˝Mai mult de 50% din audiență nu te ascultă˝, perfect, îmi ziceam eu, astfel nu vor observa scăpările, vibrația vocii și nici nu vor adresa întrebări. Acest gând mă făcea să mă simt mai liberă în fața audienței.

Indiferent de subiectul pe care îl prezentam, știam că trebuie să ies în față, să spun ce am de spus rapid și să mă fac nevăzută. 

Cum te simți după un astfel de discurs?

Te simți probabil ușurat că ai reușit să termini prezentarea și să fugi din fața publicului, sau ești frustrat că ai întâlnit anumite bariere, emoții și publicul a fost gălăgios. Știi ce e interesant la acest fenomen? E că indiferent de faptul că tu ești convins că mai mult de 50% din public nu te ascultă totuși ești cuprins de emoții critice la adresa ta. Pentru că tu ești cel mai important critic al tău. 

A ajuns mesajul tău la public?

Scopul unui discurs este de a transmite un mesaj publicului din fața ta. Fie că mesajul tău e motivațional, sau o informație utilă sau o chemare la acțiune, el trebuie într-un final să ajungă la public. Sentimentele pe care le adopți în momentul în care ești de acord să livrezi un conținut fără un scop și mesaj sunt distrugătoare. 

Accepți că ai eșuat, accepți că nu ai transmis nimic publicului, accepți că ai livrat acel discurs în zadar. Cum te ajută aceste emoții?

Mă număram și eu printre oamenii care abia aștepta să fugă de pe scenă. Norocul meu că am cunoscut echipa Professional Speaker, aici am realizat cât de mult eu greșesc. Țin să vă împărtășesc câteva din ideile care au contribuit la schimbarea percepției mele despre discursuri.

  • Discursul este un mesaj important transmis publicului;
  • Scopul discursului este esențial;
  • Publicul este acolo exact pentru mesajul tău;
  • Orice obstacol poate fi depășit dacă ești pregătit;
  • Fiecare emoție poate fi controlată transformând-o într-un beneficiu;
  • Cel mai important – Fii tu însuți și lumea te va iubi!

Poți face acest lucru singur, sau ai putea să te înscrii la Cursul de Public Speaking, unde timp de 8 săptămâni – Devii orator profesionist!
Accesează link-ul: curs.speaker.md și fă-ți vocea auzită în orice situație.

Te provoc să-ți analizezi în detaliu frica de a vorbi în public și să-ți descoperi punctul slab atunci când vrei să impresionezi publicul. 

Și exact acolo insistă mai mult, după cum spunea Winston Churchill prin ˝antrenare, antrenare, antrenare˝! 

 

Autor: Angela Izbaș,

Manager marketing, Professional Speaker