Perioada de probă

Foto: Fauxels, pexels.com

Echipa noastră s-a mărit! Angela Izbaș este noua noastră colegă care ne va ajuta să ne dezvoltăm pe partea de marketing. Pentru a se putea adapta mai bine la viziunea companiei Professional Speaker, Angela a trecut printr-o perioadă de probă. Iată impresiile din perioada de probă și ce a însemnat aceasta pentru ea. Sper că le veți citi cu interes, așa cum le-am citit și noi. Împreună cu toată echipa îi spunem Angelei bun venit și să avem o colaborare frumoasă! 

Să mă prezint. 

Sunt Angela Izbaș, cea mai atentă persoană la detalii, studentă la Facultatea de Științe Economice, Universitatea de Stat din Republica Moldova. Dispusă spre a mă dezvolta continuu, mereu am căutat surse de informare bune, oameni deștepți și oportunități pentru a cunoaște lumea.

Însetată de schimbare, experiențe noi, oameni noi, am decis să aplic pentru un post de muncă. Pot să zic – cea mai bună decizie luată în ultimii 2 ani. Prima reacție la propunerea unei perioade de probă a fost – clar“. Și instant în mintea mea rula o singură întrebare. De ce cineva ar refuza o perioadă de probă?

 

Ce cred eu despre perioada de probă. 

Mi se pare absolut normal și inovațional să propui o perioadă de probă unui potențial nou angajat. În cele din urmă, acesta va face parte din compania ta, astfel contribuind la atingerea obiectivelor setate. Un nou angajat trebuie să fie pe aceeași lungime de undă cu valorile și principiile companiei. Doar așa, împreună pot genera rezultate.

Perioada de probă pentru mine a fost o perioadă de autocunoaștere, autodezvoltare. Mi s-au oferit cunoștințe pe tavă! Cunoștințe pe care le-ai putea dobândi după minim 50 de cărți citite și minim 20 cursuri naționale și internaționale, suport informațional și consultanță de la cei mai buni speakeri din Republica Moldova. Perioada de probă a avut la bază o agendă pe care trebuia să o parcurg în termen de 2 săptămâni. Sarcina principală a acesteia a fost să mă dezvolt.

O să risc să asociez perioada de probă cu o mini universitate, deși există probabilitatea ca cineva să mă contrazică. De ce mini universitate? Pentru că a durat doar 2 săptămâni. Dar a fost o perioadă suficientă, în care am avut oportunitatea să cunosc oameni înțelepți, să citesc, să obțin noi cunoștințe. Pe lângă asta – să-mi fac prieteni noi și să particip la cel mai bun curs de vânzări din țară. Timp de 2 săptămâni am avut ocazia să învăț cât 1 an întreg. Aici am învățat și aprofundat cunoștințele din domeniul de marketing, am învățat tactici și strategii de a construi și distribui un discurs în public. Am avut ocazia să trec Cursul de Vânzări prin Role Play, SELLification – cel mai bun curs de vânzări din țară. 

 

O nouă abordare. 

Mă gândeam că 8 ore pe zi petrecute la birou mă vor epuiza, dar am ajuns la concluzia că nu te epuizează niciodată ceva ce îți place. Mai ales fiind completat și de o atmosferă super prietenoasă.

Majoritatea persoanelor care nu ajung să fie sunate în urma unui interviu de angajare se plâng că nu au avut ocazia să-și demonstreze abilitățile și valorile ce le dețin. Tocmai din acest motiv sunt recunoscătoare pentru oportunitatea de a parcurge perioada de probă alături de echipa Professional Speaker.

Mi-am tot dorit să obțin experiență de muncă, să fac primii pași în carieră. Dar am primit mai mult decât atât.

Dacă e să ai mintea și sufletul deschis spre a obține și cultiva ce e mai bun din perioada de probă, atunci ai doar de câștigat în urma acesteia! 

Autor: Angela Izbaș, manager marketing