😱Cum să mă îmbraaaac?!!
Avem următoarea situație. Mâine e un eveniment în care trebuie să vorbești în fața unui public. Poate fi un toast la o nuntă, un discurs la un careu școlar, o felicitare pentru un eveniment onomastic. Acum se pune întrebarea: Cum te îmbraci?
Iai o fustă, sau totuși pantaloni? Te machiezi? Pui un sacou pe tine sau ieși doar în cămașă?
Aceste nelămuriri pot fi clarificate cu ușurință. Respiră ușor și ascultă niște sfaturi care vor stinge panica întrebării “Ce să îmbraaac?!!”
Ce trebuie să știi despre vestimentația unui orator?
Evenimentul și participanții.
Întâi de toate trebuie să cunoaștem ce eveniment ne așteaptă, e nuntă, e înmormântare, e serată, sau un party în pijamale.
După ce ne-am clarificat cu evenimentul trebuie să ne dăm seama cine vor fi participanții și cam ce vor purta aceștia.
Când vine vorba de un eveniment unde participanții ne sunt cunoscuți e ușor să ne dăm seama în ce se va îmbrăca mătușa Ioana. Dar mă poți întreba “Ce facem atunci când vine vorba de un eveniment necunoscut?” Un eveniment la care am fost invitați și nu cunoaștem participanții? E simplu și aici. După tipul evenimentului ne putem da seama cum se vor îmbrăca cei care vin. Iar dacă nu, punem întrebări. Mereu poți pune întrebări. Cere informații de la organizatori. Cu siguranță vei obține cel puțin un răspuns.
Cele 4 nivele vestimentare.
Acum, lasă-mă să-ți prezint cele 4 nivele vestimentare.
- Power business. Gală, nuntă, cumetrii. Locul unde te îmbraci foarte elegant.
- Business. Un dress code de oficiu – sacou, pantaloni, fustă, cămașă.
- Business casual. Este combinația dintre business și casual – cămașă cu o pereche de blugi.
- Casual – blugi, tricou.
Trebuie să cunoști că un orator este un lider. Cum îl deosebești pe un lider de ceilalți? Prin faptul că el este mai presus. Asta înseamnă, că dacă la evenimentul tău vor veni participanți îmbrăcați casual, tu ca orator trebuie să ai un dress code de business casual. Dacă participanții sunt îmbrăcați preponderent în business casual tu trebuie să porți hăinuțe din business.
La etapa business sunt mai multe detalii. Aici poți să te diferențiezi ca lider cu ajutorul detaliilor. Poți purta un sacou când majoritatea sunt în cămașă. Poți avea o cravată mai deosebită. Poartă o insignă. Sau pune o eșarfă în buzunarul din față a sacoului.
Există unele EXCEPȚII. Spre exemplu când mergi la o nuntă nu poți să te îmbraci mai bine decât mirele sau mireasa. Iar la o zi de naștere, trebuie să se evidențieze omagiata.
Lucruri de evitat când ții un discurs:
- Evită hainele sport.
- Evită decolteurile adânci și fustele scurte.
- BIjuteriile mari și colorate fură atenția publicului. Acestea la fel trebuie evitate. Precum și machiajul exagerat.
- Nu purta șorți în fașa unui public. Și nu purta cămașa cu mânecă scurtă.
- Când ești pe scenă încălțămintea nu trebuie să țocăie.
- Nu sufleca mânecile cămășii până la ora 15. Ține de etică.
Cu sfaturile pe care le găsești în acest articol vestimentația nu mai devine o problemă când trebuie să vorbești în fața unui public. Există însă alte probleme ce țin de oratorie. Spre exemplu frica de a vorbi în public. Poți uita textul; emoțiile te pot depăși. Pentru aceste probleme la fel avem o soluție. Dă-i click pentru mai multă informație.