Te invit să urmărești imaginea de mai jos doar 3 secunde.

Nu trișa!

Vezi imaginea

Câte informații îți amintești din imagine?

După o lege psihologică, dintr-un text, imagine, context, sală, creierul reține între 5 și 9 elemente, informații. Restul, creierul nu le reține. Poate ai scris mai multe sau mai puține. Acest număr depinde de starea de moment, valori, interes, experiențe și nivelul de atenție.

Ce înseamnă asta? Textul tău nu ajunge în forma pe care tu ai pregătit-o pentru cititor. Pentru că, cititorul trăiește în realitatea lui și reține între 5 și 9 informații.

De cele mai multe ori când auzi copywriting te gândești doar la texte. Dar acesta include și mesaje vizuale sau audiovizuale. 🤔 La urma urmei, o imagine face câteodată cât 1000 de cuvinte, nu?

5 Tehnici de copywriting

1️⃣ Stăpânește verbele

Primul lucru pe care cititorul îl caută și reține într-un text este VERBUL.
Greșit: Un beneficiu al clienților noștri este încasarea automată a comisioanelor atunci când are loc autentificarea.
Corect: Un beneficiu a clienților noștri este că încasează automat comisioanele când se autentifică.
Din substantive am trecut la verbe. Încasarea (substantiv) = Încasează (verb). Autentificarea (substantiv) = autentifică (verb).

Esența unui text se află în verebele lui. Te rog să te uiți acum în textele tale și să vezi unde și când ai făcut această greșeală.

2️⃣ Folosește corect Diateza

Pe ce sau pe cine vrei să pui accentul unui text?
Diateza activă: Ion citește cartea.  Accentul cade pe cuvântul ”Ion”. 
Diateza pasivă: Cartea este citită de Ion. Pe când în diateza pasivă accentul cade pe cuvântul ”carte”.
Dacă ai vrut să pui accentul pe Ion dar ai pus textul la diateza pasivă, atunci ai mai pierdut un bit de informație.

3️⃣ Schimbă verbele la modul personal

Exemplu: Pentru a fi în formă fără a renunța la preparate culinare delicioase.
Cine pentru a fi în formă?
Mesajul nu face clar cine face acțiunea. Cum să diferențiezi dacă fraza este la modul personal sau nepersonal?
Simplu, spune cine face acțiunea. Ca să fii în formă ”TU”  fără să renunți ”TU”  la preparate culinare delicioase.

4️⃣ Renunță la verbele gerunziu

Exemplu: Mâncând, citind, făcând, auzind. Acestea sunt verbe metalicele și opun rezistență când citești.

5️⃣ Folosește fraze scurte și clare.
  1. Subiect + Predicat + Obiect;
  2. Unde vrei să pui virgulă, pune punct;
  3. Nu folosi mai mult de 7 cuvinte într-o frază;
  4. Folosește cuvinte pe care tu le înțelegi;
  5. După ce scrii un paragraf, fă o pauză și puneți întrebarea. Ce ai vrut să spui tu prin aceasta?

În calitate de copywriter, trebuie să ai un scop mare atunci când dezvolţi texte. Scopul trebuie să fie acela de a îndemna cititorul să facă o acţiune. Și anume: să cumpere, să se înscrie la lista de newsletter, să dea click pe un link, ş.a.m.d. Îndeamnă cititorii să facă faptă pe care tu doreşti să o facă. Să nu îţi fie teamă de asta. Încurajează să facă acea mișcare în mod logic, emoţional.

Colța Anișoara

Manager marketing și Vânzări

                                                                       Cum depășim frica de a privi publicul în ochi?      Cum depășim frica de a privi publicul în ochi?    Cum depășim frica de a privi publicul în ochi?