Ce înseamnă pentru tine prezentarea ta de succes? De multe ori tinzi să ții o prezentare de succes, să transmiți publicului anume ceea ce țe-ai fi dorit, să-ți creezi sau să-ți îmbunătățești imaginea de sine, însă, în majoritatea cazurilor se termină cu eșec sau rezultate mai puțin așteptate?
Lipsa unei prezentări eficiente și de succes este o problemă actuală și des întâlnită, în rândul persoanelor care trebuie să se prezinte și să vorbească în fața unui public ne ținând cont de vârstă, sex, domeniul de activitate și alte preocupări ale acestuia. Însă, să privim și la partea bună a lucrurilor, și să conștientizăm că fiecare prezentare reușită trebuie pregătită din timp. De ce? Din simplul motiv că o prezentare trebuie să aibă o anumită structură, să răspundă la anumite întrebări relevante publicului, să fie coerentă și bine percepută, încât, să curpindă interesele auditoriului.
Pentru a creea o prezentare de succes îți voi oferi câteva sfaturi practice, care te îndemn să le aplici atunci când vei pregăti o prezentare, și anume: este necesar să stabilești inițial obiectivele și scopurile pe care doriști să le obții în urma acelei prezentări, și respectiv să-ți structurezi prezentarea astfel, încât să cuprinzi răspunsul la următoarele 6 întrebări, fără a face abateri de ordinea în care sunt prezentate mai jos:
- Cine? Să ne prezentăm cine suntem – numele, prenumele, și aici voi face o remarcă, să ne prezentăm din start și în așa mod încât să fie memorabil pentru acei în fața cărora ne prezentăm;
- ATU – aici poți vorbi despre un ATU sau mai multe, și anume, despre acel aspect unic, specific, interesant și relevant despre tine. Însă, să fii atent și în mare parte să scoți în evidență ATU-urile care ar coincide cu interesul publicului, ca exemplu, dacă vom avea în față un public cu sportivi atunci vom menționa ATU-ul nostru cel mai puternic care îl deținem în domeniul sportului;
- De ce? Răspunzând la întrebarea “De ce”, vei scoate în evidență motivul discursului tău și prezența ta în sală. Astfel, vei aborda problema în cauză, acea problemă cu care se confruntă audiența căruia te adresezi, și respectiv vei prezenta soluțiile tale care urmează a rezolva acea problemă. Iată, și un exemplu de abordare a unui motiv, în cazul discursului în public: “ai emoții și frică de a vorbi în public și nu știi cum să-ți gestionezi limbajul corpului?”.
- Cum? Procesul – aici vei face o descriere succintă, coerentă și clară, anunțând pe pași, cum vei proceda și cum v-a decurge desfășurarea acestei activități, înglobalizând în sine rezolvarea problemei menționate, și anume de a ajuta acea persoană.
- Rezultat – ce rezultat poți garanta, ce schimbări vor urma după desfășurarea procesului, ca în fine, să poți vorbi despre beneficiile care vor primi acele persoane în urma, colaborării cu tine;
- Când și Unde te găsesc? – această întrebare se referă la ariile de implimentare și datele de contact, și să nu uitați, după ce ați realizat prezentarea să oferiți datele de contac și unde vă poate găsi persoana respectivă.
Și nu uita, că o prezentare reușită, îți va lua timp să o pregătești, efort maxim din partea ta și nu în ultimul rând multă muncă și repetiție, deoarece detaliile fac diferența.
Datorită unei prezentări reușite și de modul în care mesajul este livrat către audiență, te va ajuta să fii mai ușor înțeles, ascultat și să fii mai convingător, astfel, vei obține o reputație bună și rezultatele dorite!